Entesa per Mallorca a sa Pobla veu amb bons ulls la iniciativa de posar ordre als locutoris mitjançant una ordenança, però alerta de la manca de recursos existents per fer-la efectiva.

"Sa Pobla vol posar ordre als locutoris" o "Freno a la expansión de los locutorios" són notícies que surten avui publicades al dbalears.cat i a diariodemallorca.es, respectivament. Es parla en elles de què l'Ajuntament vol aprovar una ordenança per tal de regular el funcionament d'aquest tipus d'establiments i de què s'adaptin a la normativa.
Des d'Entesa per Mallorca a sa Pobla valoram positivament la iniciativa, ja que molts de locutoris existents en el poble no compleixen ni els requisits bàsics de funcionament que a una societat avançada s'exigeixen.
Ara bé, no basta en fer normatives. És necessari que també es posin recursos perquè aquestes normatives es puguin fer efectives. I un govern, com el de Sa Pobla, que redueix considerablement les partides destinades a policia, difícilment podrà executar a la pràctica l'ordenança que en el ple d'avui es vol aprovar. Difícilment la policia, amb menys agents i menys recursos, podrà desenvolupar més funcions de les que actualment té assignades.
Ja diuen els experts que una llei sense assignació pressupostària és paper banyat i nosaltres tenim la sospita que aquesta ordenança que avui es vol aprovar sigui el mateix. De totes formes hem de donar un vot de confiança a l'equip de govern i esperar que amb poc temps poguem veure els fruits d'aquesta proposta.






