Entesa no dóna per acabada la lluita per salvar un paratge natural i únic en flora a nivell mundial. Són moltes les entitats i organismes ecologistes internacionals que han manifestat el seu parer contrari a la construcció d’un camp de golf a Son Bosc.
En el dossier enviat a Madrid s’hi inclou un grapat d’informes tècnics tant de funcionaris de l’Ajuntament de Muro com del propi Consell de Mallorca contraris a la tramitació i posterior construcció d’un camp de golf en aquest paratge. A més entenem, i així ho manifestam al dossier, que Son Bosc compleix amb els quatre paràmetres que usa demarcació de costes a l’hora d’aprovar les delimitacions que són:
- Tenir arena de mar; Son Bosc és una pradera dunar això vol dir que està formada per arena del mar.
- Que sigui zona humida; Son Bosc és una zona humida i així ho demostra la seva vegetació, com son les jonqueres, què és la vegetació de les zones humides com l’Albufera.
- Que tengui aigua marina; Son Bosc té filtracions d'aigua marina.
- Que patesqui risc d’inundacions; Son Bosc com a zona annexa a l’Albufera és evident que té perill d’inundacions.
sobre Son Bosc pugui ser tramitada i aprovada serà necessari que la majoria del Congrés així ho voti i per això des d’Entesa demanarem la col·laboració i recolzament a les forces progressistes i nacionalistes que tenen representació a Madrid perquè no es pugui dur a terme un atemptat ecològic d’aquesta magnitud i es compleixi amb la normativa vigent.
També crida molt l’atenció que els promotors a hores d’ara no hagin fet cap intent de començar les obres tot i tenir tots els permisos municipals. No sabem si això té a veure amb el que van dir recentment els Tour Operadors de turisme de golf afirmant que a Mallorca no eren necessaris més camps de golf. Ens tornam a plantejar, aleshores, si un golf sense oferta complementària, com és el de Son Bosc és rendible, i per tant que si no es una excusa per especular o construir.





