Més per Mallorca

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Entesa reivindica Sa Nostra com a institució de país

Imprimeix
Entesa per Mallorca reclama que amb el procés d’integració de Sa Nostra amb distintes caixes d’estalvi de la península, Balears no perdi capacitat financera, ni fiscal.

Entesa valora positivament la sensibilitat que la caixa d’estalvis Sa Nostra ha demostrat sempre amb el teixit empresarial mallorquí a més de remarcar la importància de disposar d’un teixit de bancs i caixes propi de les Illes Balears per tal d’enfortir un fet tant essencial com és l’autonomia financera i a la vegada mostrar una major sensibilitat envers a les necessitats del país.

Des d’un punt de vista nacional, constatam que tenir un sistema financer propi és clau per garantir una major sensibilitat cap al territori, el seu teixit productiu i en definitiva, cap als problemes que pateixen els seus ciutadans.

La funció social, més enllà de la simplement economicista, de Sa Nostra Caixa de Balears és un fet molt important per al nostre país. Des d’Entesa no voldríem que el fet d’una integració de caixes anàs en detriment d’aquesta funció tan humana i solidària de les Caixes d’estalvis.

Al mateix temps Entesa no veuria amb bons ulls possibles fusions amb altres entitats fet que suposaria, entre d’altres coses, allunyar el centre de decisions del teixit empresarial i social balear, amb la pèrdua d’implicació i complicitat que tradicionalment ha desenvolupat Sa Nostra.

Per altre banda, tot i no ser el major perjudici, no podem deixar de remarcar que el canvi de domicili fiscal podria suposar una pèrdua important d’ingressos per la hisenda balear.

Aprofitant l’ocasió Entesa vol donar suport a les demandes del President Antich a l’hora de reclamar un Règim Especial per a les Illes Balears, així com  una cogestió aeroportuària. Fets que servirien per combatre la insularitat i tenir un millor finançament distint a l’actual que està demostrat que té un dèficit històric cap a les Illes.
You are here: